De rommelpiet was in groep 4

Maandagmiddag 26 november mochten we onze schoen zetten! En wat zagen we de volgende dag?…..

Alle schoenen waren gevuld met kruidnootjes een een sleutelhanger met een lichtje, dank u Sinterklaasje! Wat hadden de Pieten er een rommel van gemaakt! Gelukkig hielp iedereen mee om de klas weer netjes te maken. Want samenwerken kunnen we heel goed in groep 4!

Tutorlezen

Wat fijn dat de leerlingen van groep 7, een maand lang, twee keer per week, lezen met de leerlingen van groep 4. Zo worden er veel leeskilometers gemaakt!

IPC: ”Van top tot teen” MP 1

De groepen 3 en 4 werken sinds deze week met IPC aan het thema ‘van top tot teen’. Hierbij gaat het over verkleden!

Modieuze Barbie en Ken lieten bij het startpunt in een poppenkast zien hoe zij zich verkleedden. Hierna mochten ook de kinderen voor hun eigen pop of knuffel een kledingstuk maken.

Met verschillende materialen en stoffen zijn er shirts, sokken en hoofddeksels gemaakt. Eerst hebben de kinderen een patroon getekend. Knap lastig om dit passend te laten maken voor de pop of knuffel. Na een aantal pogingen hebben de kinderen een mooi kledingstuk kunnen maken, erg knap en leuk.

Ondertussen hebben alle kinderen op donderdag onder begeleiding van de Creatafel een kussentje gemaakt met de naaimachine! Nog bedankt lieve dames van de Creatafel! De kinderen hebben enthousiast genaaid!

Tijdens de kennisoogst hebben de kinderen met elkaar gespard over hoeveel zij al van het onderwerp afweten. Tijd om er mee aan de slag te gaan!

De Hoeksteen Draait Door groep 3/4

Afgelopen week is er in de groepen 3 en 4 flink gedanst en creatief gedaan. De helft van de groep heeft zich in groep 4 bezig gehouden met het maken van een digitaal prentenboek. Hierbij werkten zij aan het vakgebied literatuur en filosofie. Aan de hand van een bekend boek hebben zij nu samen een prentenboek uitgewerkt met foto’s. In groep 3 werd er muziek gemaakt, met allerlei soorten materialen. Overal zit muziek in en dat hebben we zeker weten gehoord! Ook aan de hand van partituur (ritmeschema’s) en ”bodysound” zijn er geluiden gemaakt. De kinderen hebben zo een goed ritmegevoel ontwikkeld. Samen, alleen en zelfs door elkaar hebben ze dit laten horen.

Over een tijd zullen de groepen draaien, zo heeft iedereen de vakken muziek en literatuur en filosofie gehad.

Maandag starten we met een nieuw thema van IPC!

Groep 4 krijgt les over bruggen

Maandag 15 oktober kreeg groep 4 een bijzonder gastles. De vader van Jonathan kwam ons het een en ander vertellen over bruggen. We weten nu waarvan bruggen worden gemaakt. We weten dat een brug een stevige constructie moet hebben en hoe je een constructie stevig moet maken. We hebben ook geleerd hoe een boogbrug en tuibrug werken.

Bedankt voor deze les!

Groep 4 bezoekt De Nederhof

Woensdag 26 september zijn we met groep 4 naar het oudste gebouw geweest in Honselersdijk. Dit is De Nederhof.
Meester Henk heeft ons er heel over verteld. Eerst in de klas en later bij De Nederhof.
Wat hebben de kinderen geleerd:
De helft van het kasteel van vroeger van Prins Frederik Hendrik staat er nog. 
Het kasteel is 400 jaar geleden gebouwd.
Dat zijn de paardenstallen en het badhuis.
Er waren vroeger bewakers en die reden op paarden 
Een tijd geleden was een gedeelte een ziekenhuis. 
Vroeger woonden er ook mensen 
Vroeger hoorde er een echt kasteel bij. 
In Honselersdijk stond vroeger een heel kasteel 
De koetsen reden door de poort die je nu nog aan de voorkant ziet.
Honselersdijk heette vroeger Honselaarsdijk.
Het kasteel is mooi.
Het stuk wat er nu staat is een aantal jaren geleden gerestaureerd.
Op het dak zie je nog een hondje.
Dit was het hondje van Frederik Hendrik.

De groepen 1-2, 3 en 4 krijgen les over bijen

Dinsdag 25 september kregen de groepen 1-2, 3 en 4 les over bijen.
Nu hebben we geleerd waarom bijen voor ons belangrijk zijn. We weten nu hoe bijen stuifmeel verzamelen, hoe bijen een raat bouwen. We hebben ook stukken honingraat gezien en gevoeld.
De les werd gegeven in het kader van Honey Highway. Honey Highway is een initiatief om de bijen te redden.

Groep 4 trekt erop uit

Maandag 17 september trok groep 4 erop uit. We maakten een wandeling door het dorp om verschillende gebouwen te bekijken. Welke materialen zijn er gebruikt bij de bouw? Welke vormen zie je? Daarna maakten we een schets van de Regenboogkerk. Deze schets werken we in de komende dagen uit. Dit alles in het kader van ons IPC thema Gebouwen en constructies.

Op zoek naar…..

Na de zomervakantie zijn we met 20 enthousiaste kinderen gestart in groep 4. Om elkaar wat beter te leren kennen doen we spelletjes van de Kanjertraining. Op de foto’s is te zien dat de kinderen in de klas op zoek gingen naar iemand die een grote broer/ zus heeft, naar iemand die in de vakantie heeft gezwommen, naar iemand die houdt van lezen enz. Het was een leuke manier om zo meer van elkaar te weten te komen!

Wij zijn de sterren van groep 4

Wij zijn de sterren van groep 4. Wij schitteren en stralen.
In onze klas zitten 20 kinderen en we hebben 3 juffen. Maandag en dinsdag is juf Annelies bij ons en op de andere dagen is juf Gina bij ons. Ook hebben we een stage juf, juf Nikita. Zij is er op maandag en dinsdag. Fijn een extra paar handen in de klas.
Begin van het schooljaar vierden we al een feestje omdat juf Gina al 25 jaar in het onderwijs werkt.
We zijn een enthousiaste groep die lekker kan kletsen maar ook hard werken kunnen wij al goed.
Als we te lang stil hebben gezeten gaan we joggen, we joggen op onze plaats en oefenen zo de verliefde getallen of tafels. Lekker bewegen vinden we heerlijk!
Naast rekenen, taal, spelling en schrijven werken we ook met de Beebot. Met z’n tweeën programmeren we de goede route voor de Beebot.
Als je goed zelfstandig kunt werken in de klas, mag je soms ook zelfstandig werken in de grote hal.
In de middagen werken we een een IPC thema. We werken dan vaak samen met groep 3.

Bij het buitenspelen zijn we graag in de weer een voetbal of lekker rennen met de paardenleidsels.

Kijken jullie op de website mee, wat wij allemaal meemaken op school?

Wij maken gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten