Educatieve fietsroute groep 6

Vorige week vonden de eerste praktische verkeerslessen van het schooljaar plaats. De lessen zijn meestal op het schoolplein, maar groep 6 trok er vrijdag (met stralend weer) op uit.

De kinderen leren tijdens deze fietsroute zelfstandig een drukke weg (Molenlaan) over te steken. Ook leren de kinderen zelfstandig over een rotonde, met apart fietspad, te rijden. Ze leren de voorrangsregels. Ze leren daarbij afstand en snelheid van het overige verkeer inschatten. Ze leren te reageren op het gedrag van andere verkeersdeelnemers.

Al met al een intensieve, leerzame les. Begeleiders, bedankt voor jullie onmisbare hulp!

Gastles chocolatier in de groepen 5 en 6

Nu in de groepen 5 en 6 de IPC-unit “Chocolade” centraal staat, heeft er afgelopen vrijdag een heuse chocolatier een gastles gegeven.

Hij heeft ons verteld over de herkomst van chocolade, de verschillende soorten chocolade en het maken van chocolade.

Wist u dat er ook vandaag nog meer dan twee miljoen kinderen op cacaoplantages werken? De chocolatier benadrukte daarom het belang van het kopen van fairtrade chocolade.

Wist u dat witte chocolade eigenlijk geen chocolade mag heten? Witte chocolade bevat namelijk geen cacaopoeder. Witte chocolade is heel lekker, maar niet zo gezond. Er zitten veel calorieën in en ook veel vet.

Wist u dat er drie chocoladesoorten zijn? Niet pure, melk- en witte chocolade, maar pure, melk- en ruby chocolade. Ruby chocolade is een nieuwe roze chocoladesoort. Deze chocolade wordt gemaakt van de ruby cocoa bean. De chocolade smaakt fruitig en een tikkie zuur.

Welkom in groep 6

In groep 6 zitten 21 enthousiaste jongens en meiden. Hun juf is juf Jeanet, een oude bekende voor de kinderen. Juf Eline is de stagejuf op de donderdag en vrijdag. Fijn, die extra handen, ogen en oren!

We hebben inmiddels al vijf weken achter de rug in groep 6. In die weken is er al veel gebeurd en hebben we al veel geleerd. We zijn bijvoorbeeld, samen met groep 5, gestart met het IPC-thema “Chocolade”. Bij de Kanjertraining hebben we met elkaar gepraat over overeenkomsten. Alle kinderen hebben een eigen leerdoel waar zij de komende periode aan willen werken. We hebben de eerste toetsen gemaakt van rekenen, taal, spelling en topografie en zijn trots op het resultaat!

Wij maken gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten